Kovács István a veszprémi SuperCross futamon is dobogóra állhatott – kerékpár

A november elején megrendezett ózdi SuperCross futam után a tegnapi napon Veszprémbe látogatott el a kerékpározás őszi/téli szakágát kedvelők mezőnye, közöttük három ÓKE versenyzővel Frölich Tamással, Kovács Istvánnal és Lórencz Péterrel. A 2010-ben életre hívott sorozat történetében rekord létszámú 158 fős nevezés született! 

István és Péter a hazai sikereken (2. és 4. hely) felbuzdulva vágott neki a LoCarGo Veszprém crossnak. Tették ezt annak reményében, hogy ezúttal sikerül egy-egy helyezést előrelépni a sorozat harmadik futamán és megőrzik dobogós helyüket az összetett versenyben. Tamás az itthon elszenvedett technikai hiba miatti 11. helyezésének kiköszörülését tűzte ki célul.

István az első körben az dupla akadályok után

István az első körben az dupla akadályok után

A verseny menetrendje a már jól bejáratott forgatókönyv szerint zajlott. Elsőként az amatőrök és az utánpótlás korosztály versenyzői vették birtokba a pályát, majd később már a master2-es és női mezőny rótta a számukra kiírt körpenzumot. A délelőtti versenyek után következett a nap “fénypontja” ahol az Elit férfi felnőtt, az U23-as és a Master1-es kategóriák küzdelmes csatája volt látható a veszprémi állatkert körül kijelölt mindössze 4-5 perces, ám de annál technikásabb körön. A kör rövidségéből adódóan az egy órai rajtban indulóknak nem kevesebb, mint 13!-at kellett teljesíteniük. A rajthoz való beszólításra az előző két futam összetett értékelése alapján került sor, amiből István és Péter jöttek ki jól, hiszen a képzeletbeli dobogó 2. és 3. helyén álltak, ám Tamásnak csak a mezőny hátsó része jutott, ami a szűk helyről történő rajtoltatás miatt fokozottan hátrányos pozíció volt.

Az a bizonyos rajt.

Az a bizonyos rajt.

A rajtot jelző sípszó elhangzása után nagy iramban vágott neki az 54 versenyző a pályának, ahol már az első kanyarokban komoly tülekedés alakult ki. És itt volt igazán fontos szerepe a jó rajtpozíciónak, hiszen így István az abszolút sorrend 6. helyén, valamint nem sokkal mögötte Péter a 8-9. helyen forgathatta a kerekeket. A szűk nyomvonal végett a verseny folyamán végig ment az adok-kapok, de Istvánt ez nem zökkentette ki az előrehaladásból, így a hazai verseny után Veszprémben is felállhatott a dobogó második fokára! Péter sajnos kevésbé tűrte jól a körülményeket, így néhány helyet hátracsúszva a Master1-es kategória 8. helyét foglalhatta el. Tamás az elejétől a végéig benne volt a “sűrűjében”  és megismételte az előző futamon elért 11. helyezését.

bbblbbbr

Az ÓKE versenyzői így látták belülről a versenyt:

Kovács István:

–  Az összetett versenyben elfoglalt helyezésemnek köszönhetően végre sikerül jó helyről rajtolnom, aminek ezen a pályán óriási szerepe volt, mert gyorsan egy nyomsávosra váltott a nyomvonal, így az előzés szinte lehetetlen volt. Az első körben az elit mezőny elejével haladtam, de kicsit soknak bizonyult a tempójuk, így inkább csak a saját versenyemre koncentráltam, aminek az eredménye meg is lett és 2. helyen értem célba, megelőzve az ózdi futam győztesét Szabó Andrást. Összességében egy jó pályán és jó erőnlétben versenyeztem, bár az is igaz, hogy nyerni szerettem volna! :) Ez a hétvégén a tarjáni versenyre is igaz! :) 

A dobogó második fokán ózdi versenyzőt láthatott a veszprémi közönség

A dobogó második fokán ózdi versenyzőt láthatott a veszprémi közönség

Lórencz Péter:

Istvánhoz hasonlóan a rajtban a második sorból indulhattam, aminek meg volt jótékony előnye és nem sokat kellett test-test elleni küzdelmet folytatnom. Az első három körben még én is ott voltam az élmezőnyben, ám a tempó körről körre gyorsabb lett, ami már nagyon nem esett jól szervezetemnek, így kicsit vissza csúsztam a sorrendben és a 8. helyen zártam a futamot. 

Péter jó iramban kezdte a versenyt

Péter jó iramban kezdte a versenyt

Frölich Tamás:

Egyszerűen nem értem, hogy a nagy terület ellenére miért a legszűkebb helyről kellett rajtoltatni az igen nagy létszámú mezőnyt. A keskeny rajtkapun áthaladni maga volt a művészet, majd ha sikerült, kb. 30m megtétele után már kanyarodhattunk is. Ezt követően jött a fekete leves számomra, ahol két U23-as versenyző akaszkodott össze és mutatott be egy-egy kormányon átfordulást előttem, így csoda hogy azt komolyabb galiba nélkül megúsztam. Itt már sikerült is összeszednem 30-40 másodperc hátrányt, ami rá is nyomta a bélyegét a versenyre. Összességében jó erőben éreztem magam, ami a további köridőkön látszódik, de ez így is csak a 11. helyre volt elegendő a 32 főt számláló Master mezőnyben. Remélem most már tényleg előrébb végzek Tarjánban! :)

tomi veszprem2

Tamás legálisan rombol át a homokozón

Az ÓKE versenyzői vasárnap újra nyeregbe pattannak és a sorozat 4. futamán a salgótarjáni Karancs Kupán vesznek részt.  

Steve studió videója a versenyről

Fotók: velo.hu, KeZso, Tamási Kerékpársport  

Share Button