Május elsején a Mihály-magosán

Az alábbi sorok nem kifejezetten egy eredmény centrikus eseményről számolnak be, hanem egy sokkal inkább mindenki számára nyitott programról és kellemes kikapcsolódási lehetőségről a túrázásról szól. A beszámolót az ÓMI Természetjáró körének vezetőjétől Tóthné Hangonyi Grétától kaptuk, aki nagyszerűen leírja és bemutatja a május 1-i túra élményeit.

Indul a csapat

A Olvasó május elsejei rendezvénysorozatai között hirdetett meg a Természetjáró kör egy olyan túrát ami az aktív túrázókon kívül a kisgyerekeknek vagy idősebbeknek is nem nagy megerőltetéssel teljesíthető. A túra vezetése mellett csoportunk benevezett a bográcsfőző versenyre is.

A „szakács mestereink” már reggel 8 órakor elfoglalták a számukra kijelölt helyet az Ifjúsági Parkban és hozzáláttak a bogrács-gulyás főzésének.

A túrázók is gyülekeztek szép sorban. A várakozás közben mindenki talált magának elfoglaltságot: az ismerősök beszélgettek, az ismeretlenek összebarátkoztak a gyerekek pedig hintáztak egy kicsikét. 10 órakor meghallgattuk Fúvós zenekar kedves előadását. Ez mozgásra serkentő és vidám hangulatra vezetett.

Fiatalok és idősebbek is velünk tartottak

Ózd utcáin és zöld övezetében több turista jelzés vezet. A sárga sáv a dombokon keresztül Domaházáról érkezik az Ifjúsági parkba. Keresztülszeli a parkot és a tó mellet halad a Kerekhegy tetőn keresztül a vasútállomáshoz. A parkból a jelzett útvonalon indultunk, a Gömöri úton felkapaszkodtunk a telefon toronyhoz. Ezen a szakaszon néha-néha megálltunk szusszanni, mert itt kissé meredeken emelkedik az út. Miközben ki-ki bukkantunk a fák közül már egy-egy távolabbi dombot látni lehetett. Amikor felértünk a tetőre kitárulni a látóhatár. Mint sok környékbeli túránkon, most is megállapítottuk, hogy nagyon szép vidéken lakunk. Az Upponyi-hegységtől kezdve a Bükk- vonulatán keresztül az Ó-Bükkig sőt a Rimaszombati-hegyekig még a nem teljesen tiszta időben is látni lehet a tájat. Miután a Kerekhegyen is csatlakoztak  hozzánk a gyerekek és sikerül minden látható hegyet-völgyet beazonosítanunk folytattuk most már jelzés nélküli utunkat végig a gerincen. Valamikor itt is vezetett turista út Panoráma III. néven. A gerinc legmagasabb pontján elértük a Mihály-magosára kitűzött célunkat.

Mögöttünk Ózd

Innen a csoport kisebbik része már lekanyarodott a völgybe, néhányan még elsétáltunk az erdő széléig és utána csatlakoztunk a Pál-völgyben többiekhez. Ők a gémeskútnál egy kis előrehozott strandolást iktattak be a napjukba. A hétvégi házak között ballagtunk a Bolyki temető felé.

Kellemesen elfáradva és megéhezve érkeztünk vissza az Ifjúsági Parkba ahol már várt bennünket az időközben megfőzött bogrács-gulyás. Ebéd után még beszélgettünk és megnéztük a majális délutáni műsorszámait.

A túra után mindenkinek jól esett az ebéd

Jól éreztük magunkat a természetjáró kör tagjai között. Ezután is várjuk az érdeklődőket túráinkra és tagjaink sorába.